נגיף הקורונה 21.04.2020

שימוש בתוכנת Google Trends לזיהוי סימפטומים לא מוכרים במגיפת הקורונה

החוקרים מצאו כי קיים קשר חזק בין תדירות החיפושים אחרי מידע הקשור לאובדן חוש ריח לבין הופעת זיהום COVID-19 במספר מדינות בעולם

בדיווחים הראשוניים לגבי סימפטומים של מחלת COVID-19 בלטו השיעול, קוצר הנשימה והחום. בשלבי המגיפה הראשוניים התקבלו דיווחים אנקדוטליים ממספר רופאים בעולם, שהעלו את האפשרות כי תתרנות יכולה להיות סימפטום מייצג של המחלה.

כעת, קבוצת חוקרים בינלאומית ניסתה לבדוק האם ניתן להשתמש ב-Google Trendsי- GT - כדי לאמת את קיומו של גל הדבקה על ידי איתור אנשים המחפשים מידע הקשור לאובדן ריח במהלך מגיפת COVID-19.

החוקרים השתמשו ב-GT לחקר פעילות אינטרנטית הקשורה לאובדן ריח באיטליה, ספרד, בריטניה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, איראן והולנד. ניתוח קורלציה מסוג Spearman בוצע כדי לבדוק קורלציה בין נפחי החיפוש היחסיים (relative search volume RSV) של "אובדן חוש ריח" לבין העלייה במקרים המאומתים מדי יום של COVID-19 ומקרי תמותה המיוחסים למחלה.

לצורך זרוע בקרה, החוקרים ביצעו ניתוח של חיפושים הקשורים לריח במהלך מגיפת השפעת בבריטניה בשנת 2009.

החוקרים מצאו קשר חזק (בין 0.633 ל- 0.952) ומובהק סטטיסטית (p <0.05) בין RSV יומי הקשורים לאובדן חוש הריח, לבין מספר מקרי הCOVID-19.

מחברי המאמר מסכמים כי קיים קשר חזק בין תדירות החיפושים אחרי מידע הקשור לריח לבין הופעת זיהום COVID-19 באיטליה, ספרד, בריטניה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, איראן והולנד.

מקור: 

Walker, Abigail, Claire Hopkins, and Pavol Surda. "The use of google trends to investigate the loss of smell related searches during COVID‐19 outbreak." In International Forum of Allergy & Rhinology. John Wiley & Sons, Ltd, 2020.

נושאים קשורים:  מחקרים,  נגיף הקורונה,  גוגל,  אובדן חוש ריח,  תתרנות,  סימפטומים,  GOOGLE TREND,  Covid-19
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו