מחקרים 15.06.2016

הרחבה מכנית באמצעות בלון של חצוצרות השמע בדלקת תפליטית של אוזן תיכונה

בניסוי שנערך בסין שמונה חולים שסבלו מדלקת תפליטית של אוזן תיכונה עברו הרחבה של חצוצרות השמע על ידי בלון, מצבם של כל החולים השתפר ולא דווחו תופעות לוואי חריגות

דלקת תפליטית של אוזן תיכונה (otitis media with effusion (OME במבוגרים מתפתחת לעתים על רקע תפקוד לקוי של חצוצרות השמע (eustachian tube dysfunction (ETD. חוקרים מסין ביקשו לבדוק האם הרחבה של צינוריות השמע באמצעות בלון balloon dilation eustachian tuboplastyי(BDET) תשפר את אוורור האוזן התיכונה ותביא מזור לחולים. תוצאות המחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת Acta Otolaryngologica.

למחקר גוייסו שמונה חולים שסבלו מדלקת תפליטית של אוזן תיכונה. כל החולים נתנו את הסכמתם לפעולה, עברו הרחבה של חצוצרות השמע בהליך BDET ונותרו במעקב שכלל בדיקה אוטוסקופית של עור התוף, בדיקת שמיעה (pure tone audiometry (PTA, טימפנומטריה ותשאול באשר לשינוי תסמיני סובייקטיבי.
התוצאות מלמדות כי אף חולה לא הלין על סיבוכים בתקופה הבתר הניתוחית, כך גם לא נרשמו ארועי דמם משמעותיים ולא דווח על רמות כאב חריגות. שיפור אוטוסקופי ניכר נצפה כבר בתקופה הסמוכה לניתוח ושיעורי הריפוי לאחר שלושה ושישה חודשים עלו בהדרגה הודות לניתוח.

החוקרים מסכמים כי הרחבה של חצוצרות השמע באמצעות בלון התגלתה כטיפול יעיל ובטוח בדלקת תפליטית של אוזן תיכונה במבוגרים במחקר הנוכחי. לאור ההצלחה הגורפת והרציונל הפיזיולוגי המוצק ניתן להניח כי השיטה תבדק במחקרי המשך נרחבים יותר עד לאימוצה כשגרה קלינית.

מקור:

Acta Otolaryngol. 2016 Apr 8:1-4. [Epub ahead of print]
Clinical evaluation of balloon dilation eustachian tuboplasty surgery in adult otitis media with effusion.
Dai S1, Guan GF2, Jia J1, Li H1, Sang Y1, Chang D1, Hou L1, Zhang W1, Wen LJ2, Zhang DJ2.

ערך: ד"ר צבי שליטנר

נושאים קשורים:  מחקרים,  דלקת תפליטית של אוזן תיכונה,  אוטיטיס מדיה,  OME,  צינוריות שמע,  טימפנומטריה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו